Een stage opdracht voor een markt onderzoek, uitmondend in een advies voor een marketing plan voor de komende 3 jaar. Dit uitgaande van de ambities van Electro Medico, haar klanten, de verwachte ontwikkelingen binnen Electro Medico en de markt waarin zij opereert / wil betreden.
Naam Bedrijf:
Electro Medico Nederland bv, Prinses Marijkestraat 4-8, 2404 BC Alphen aan den Rijn
Aard van het bedrijf:
Electro Medico Nederland bv is een groothandel in apparatuur voor (medische) fysio- en trainingstherapie. Electro Medico Nederland ontwikkelt en organiseert speciaal voor de gebruiker van bepaalde apparatuur ontwikkelde vakinhoudelijke workshops! Electro Medico Fysio Service dienst is een dochter onderneming. Zij verzorgt onderhoud, reparatie, veiligheidskeuringen op alle Fysio fitness apparatuur, fysiotechniek apparatuur en behandelbanken. Klanten zitten in verschillende sectoren zoals fysiopraktijken, ziekenhuizen, verpleeghuizen en fysio fitness instellingen.
Men heeft een, afhankelijk van de bedrijfsdrukte, wisselend personeelsbestand van maximaal 10 personen.
De ambitie is zich verder te specialiseren van het artikel assortiment voor een hoger segment in de markt, gericht op speciale doelgroepen. Men overweegt een speciale lijn producten te gaan leveren voor (medische) kinder fysio- en trainingstherapie. Deze activiteiten moeten worden geïntegreerd in het op te stellen marketingplan
Voor detail informatie zie http://www.electromedico.eu/
Aantal medewerkers:
In vaste dienst 6 man, uit te breiden met oproep krachten als de bedrijfsdrukte toeneemt.
Bedrijfscultuur:
Informeel.
Branche:
Medische technologie, Fitness
Webadres:
http://www.electromedico.eu/
Projectomschrijving:
De onderneming heeft tot op heden geen echt marketing beleid gevoerd. De noodzaak van zo’n plan wordt onderkend. De tijd en kennis ontbreekt om dit in eigen beheer op te stellen. Van de stagiaire wordt verwacht dat deze een goed beeld opstelt van zowel de bestaande markt als de markt die men wil gaan betreden. Dit moet zo veel als mogelijk gebaseerd zijn op kwantitatieve gegevens. Op basis van deze gegevens moet de stagiaire een marketingplan opstellen. Hierbij wordt ook inzicht verwacht van kosten / baten van bepaalde marketing acties. Daarnaast zal de stagiaire voorstellen in het plan moeten opnemen voor de volgorde van de te ondernemen acties en het daarbij behorende tijdpad.
Profiel student (studierichting en eigenschappen):
De onderneming is klein. Van de stagiaire wordt verwacht dat hij / zij zelfstandig kan werken. Tevens wordt de flexibiliteit verwacht dat, als er binnen de onderneming problemen dreigen te ontstaan, inspringt / mee helpt om problemen te voorkomen of op te lossen. Hij / zij zal zelfstandig zijn opdracht moeten uitvoeren. Het wordt op prijs gesteld als de stagiaire eigen ideeën in brengt en (in overleg) uit te zoekt en / of op te neemt in het marketingplan. Dit soort initiatieven wordt ook op prijs gesteld voor zaken die buiten zijn opdracht vallen.
Gezien vanuit de opleiding wordt verwacht dat de student in zijn curriculum kennis en ervaring heeft die relevant is voor deze opdracht.
Begeleiding:
Binnen de onderneming is een werkplek beschikbaar. Indien er buiten de onderneming werkzaamheden (moeten) worden uitgevoerd kan dit na overleg en toestemming van de ondernemer. Van de student wordt verwacht dat deze als eerste een planning voor de uit te voeren werkzaamheden opstelt. Een maal per week wordt met de ondernemer de voortgang besproken, kennis over oplossingen en problemen die op dat moment worden gezien te delen, te beslissen over acties voor de komende tijd en te beslissen over vragen / zaken waarvoor een externe deskundigen (Syntensadviseur en andere deskundigen) hun visie over moeten geven.
De Syntensadviseur Willem Verwoerd (088-444 0 303, willem.verwoerd[at]syntens.nl) begeleidt het project tijdens de uitvoering.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten